آینده ما

دانشجویان کدام کشورها موفق‌ ترند؟

1396/8/26 22:07
نویسنده : آینده ما
67 بازدید
اشتراک گذاری

دانشجویان کدام کشورها موفق‌ ترند؟

🎓چندی پیش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی یا او.ای.سی.دی آزمونی برای سنجش توان دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در کشورهای عضو این سازمان برگزار کرد که نتیجه‌اش به تازگی منتشر شده و با آنچه تصور می‌شود کاملا تفاوت دارد.

▫️با توجه به اینکه برترین دانشگاه‌های جهان مثل هاروارد، استنفورد، آکسفورد، کمبریج در آمریکا و بریتانیا هستند، انتظار این است که دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در این کشورها هم بهتر از بقیه باشند. اما در آزمون سازمان همکاری و توسعه اقتصادی موفق‌ترین‌ها از ژاپن و فنلاند و هلند بودند.

📊رده‌بندی ده کشور اول این آزمون با تصویری که از "بهترین" دانشگاه‌ها در ذهن داریم تفاوت دارد؛

۱- ژاپن ۲- فنلاند ۳- هلند ۴- استرالیا

۵- نروژ ۶- بلژیک ۷- زلاندنو ۸- انگلستان

 ۹- آمریکا ۱۰- جمهوری چک

▫️دانشگاه‌های کشورهای بالای این فهرست معمولا در رده‌بندی "بهترین" دانشگاه‌های جهان جایی ندارند. اما بر مبنای این گزارش جوانانی که از دانشگاه‌های نروژ و استرالیا بیرون می‌آیند تواناتر از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های مشهور آمریکا هستند.

▪️یک نکته مهم بازگشت سرمایه‌ای است که در آموزش عالی صرف می‌شود، چه از مالیات مردم، چه جیب دانشجو. به‌عنوان نمونه، نظام دانشگاهی هلند با شهریه‌ای به مراتب کمتر، بهتر از دانشگاه‌های آمریکا و بریتانیا نتیجه می‌گیرد. به باور مدیر آموزش او.ای.سی.دی، "اگر بحث سواد باشد، کسی که در جایی مثل ژاپن، فنلاند یا هلند دیپلم بگیرید ممکن است وضعش از کسی که در ایتالیا، اسپانیا یا یونان بعد از دیپلم هم درس خوانده، بهتر باشد".

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آینده ما می باشد