آینده ما

تحصیل در فرانسه

1396/9/2 11:39
نویسنده : آینده ما
82 بازدید
اشتراک گذاری

تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه مقطع دکتری: تحصیل در مقطع دکتری در کشور فرانسه کاملاً رایگان است و شغل محسوب می شود. ویزای تعلق گرفته به دانشجویان در این مقطع ویزای شغلی است و دانشجویان حقوق ماهانه دریافت می کنند.

تحصیل در فرانسه مقطع کارشناسی ارشد: در اکثر دانشگاه های فرانسه بعد از پایان تحصیلات کارشناسی دو مقطع تحصیلی برای کارشناسی ارشد وجود دارد. دوره ی اول مستر ۱ نام دارد و دوره ی بعدی مستر ۲ نام دارد. هر یک از این دوره ها یک ساله می باشند و بسته به نوع رشته و دانشگاه دوره ی کارآموزی هم دارند.

اکثر این دوره ها به زبان انگلیسی برگزار می شود و نیازی به دانستن زبان فرانسه نیست.

 تحصیل در فرانسه مقطع کارشناسی: دوره های کارشناسی در فرانسه ۳ سال می باشد. در این دوره دانشجویان موظف به گذراندن ۶ نیمسال تحصیلی و ۱۸۰ واحد درسی هستند.

هزینه تحصیل در فرانسه یکی از دغدغه های دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در کشور فرانسه را دارند. هزینه‌های زندگی با توجه به سبک زندگی هر فرد می‌تواند متفاوت باشد ولی به‌طور معمول هزینه‌ی زندگی دانشجویی در کلیه شهرهای فرانسه به غیر از پاریس بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو در ماه می‌باشد، این مبلغ شامل هزینه‌های خوابگاه، غذا، حمل و نقل درون شهری ، پوشاک و خرید سایر امکانات مورد نیاز یک زندگی دانشجویی می‌باشد

 

تحصیل رایگان در فرانسه

تحصیل برای اکثر رشته ها رایگان می باشد و همچنین امکان اخذ بورس تحصیلی و یا کمک هزینه تحصیلی وجود دارد. از سوی دیگر متقاضیانی که برای تحصیل در مقطع دکتری در فرانسه اقدام می نمایند باید بدانند که تحصیل در این مقطع شغل محسوب می شود و دانشجویان حقوق ماهیانه دریافت می کنند، علاوه بر تمامی موارد ذکر شده دانشجویان از حمایت های دولتی برخوردار خواهند شد.

 

تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی

دانشگاه های فرانسه برای جذب هرچه بیشتر دانشجو از سراسر جهان چندین سال است که اقدام به برگزاری دوره های دانشگاه به زبان انگلیسی کرده اند. بر خلاف نظر اکثریت افراد جامعه که تصور می نمایند برای تحصیل در فرانسه نیاز به یادگیری و یا ارائه ی مدرک زبان فرانسه می باشد، باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی در فرانسه مهیا می باشد. شایان ذکر است متقاضیان این دوره ها هیچ نیازی به یادگیری و یا ارائه ی مدرک زبان فرانسه ندارند. درصورتی‌که متقاضی بخواهد به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهد لازم است که مدرک زبان آیلتس با  نمره بالای ۵ بگیرد.

 

اخذ ویزای فرانسه از طریق پذیرش تحصیلی

به‌صورت کلی در فرانسه هر مقطع تحصیلی را می‌توانید ۳ بار بخوانید و با این روش ویزای خود را تمدید کنید. اما اگر پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و اتمام تحصیلات موفق به یافتن کار مناسبی شوید به‌گونه‌ای که با کارفرمای خود قرارداد ببندید امکان تمدید ویزا و بعداً اخذ اقامت میسر می‌گردد.

یکی از مهمترین نکاتی که مورد توجه دانشجویان است اخذ ویزای فرانسه برای همراهان است. در این خصوص باید به این نکته توجه داشت که همسر و فرزندان زیر سن قانونی دانشجو می‌توانند همزمان با دانشجو درخواست ویزای همراه بدهند و همزمان با هم وارد خاک کشور فرانسه شوند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آینده ما می باشد